Skip to content
Revista de Menja sa

Nou de cada deu catalans afirmen que els aliments que compren els mereixen confiança2 min read

8 juny, 2015
confiança consumidor

ls resultats de l’enquesta Òmnibus publicada per la Generalitat de Catalunya aquest any ha posat de manifest que gairebé 8 de cada 10 consumidors catalans llegeixen les etiquetes dels aliments que consumeixen; i, d’aquests que ho fan, 7 de cada 10 entenen la informació que aquestes contenen.

L’etiquetatge dels productes inclou molts codis i informacions que a priori encara molta gent passa per alt, però que són crucials per saber què mengem. Després de la implementació del nou reglament de la Generalitat en relació a l’etiquetatge de productes posada en marxa el passat novembre de 2011, ara comencem a ser conscients del que comprem, i cada vegada més catalans confien en certes marques perquè saben què estan comprant.

Segons aquesta enquesta, la informació més valorada pels consumidors és la que informa sobre les dates de caducitat o de consum preferent, però no és aquesta l’única informació que preocupa als compradors. Informació sobre l’origen dels productes, ingredients, al·lèrgens, model de producció, i moltes altres s’erigeixen després de la caducitat com a principals preocupacions.

Tot i així, malgrat l’ampliació del reglament dels etiquetats que obliguen els productors a detallar les prestacions, ingredients i informacions dels seus productes, 2 de cada 3 consumidors que llegeixen les etiquetes dels aliments troben a faltar més informació sobre la qualitat. Tot i això, gairebé 9 de cada 10 afirmen ja que els aliments que compra li mereixen confiança, i és que la venda de proximitat és un dels aspectes que està creixent amb més força com a element decisiu a l’hora de comprar un producte. Si és d’aquí a prop millor.

ncara que les dades en general són positives no podem passar per alt que hi ha certs productes on l’etiquetatge és més difícil de desxifrar que altres, i aquest és el cas de l’ou. Les conclusions per a Catalunya de l’enquesta sobre hàbits de consum de l’ou, elaborada per INPROVO (Organització Interprofessional de l’Ou i els seus Productes) revelen que només el 1,2% dels consumidors catalans identifica correctament el codi imprès en aquest aliment.

L’ou és un aliment bàsic en la cistella de la compra dels catalans arribant-se a consumir més de 75 milions de dotzenes a l’any. Dels més de 6.000 milions d’ous consumits a spanya el 2013, el 15% correspon a Catalunya, motius perquè amb més raó es presti més atenció en els codis que porten impresos.

L’etiqueta, a més d’indicar la data de consum preferent, indica el pes dels ous, la forma de cria de les gallines i el centre d’embalatge. Però a més, pot incloure informació més detallada, com l’alimentació de la gallina o la composició nutritiva de l’ou. És per aquest motiu que tot i ser una comunitat que presta atenció pel que consumeix, Catalunya encara té deures per fer a l’educació als consumidors.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies