Skip to content
Blog de nutrición de Menja sa

11 consells per portar una dieta sense gluten

La dieta sense gluten és el tractament recomanat per a celíacs. I la persona diagnosticada amb sensibilitat al gluten no celíaca segueix una dieta sense gluten però encara no és clar si és el gluten el causant dels símptomes o una altra substància.

Però no és gens fàcil seguir una dieta sense gluten. No només cal evitar els aliments que continguin gluten; sinó tots aquells aliments que la indústria alimentària els ha afegit gluten.

Consells per portar una dieta sense gluten

De tota manera, us donem alguns consells que facilitessin portar una dieta sense gluten:

  1. Substituir els cereals amb gluten (blat, civada, sègol, ordi, espelta, tritricale i kamut) per: arròs, blat de moro i tapioca i els seus derivats.
  2. Escollir aliments frescos i lliures de gluten: verdures, hortalisses, patata, moniato, fruites, llegums (mongeta blanca, cigró, llentia, pèsol, soja,…), sucre, mel, olis, mantegues, fruita seca crua (ametlles, avellanes, anacards, cacauets, nous,…), espècies de branca i gra, herbes aromàtiques naturals, cafè en gra o mòlt, infusions i sal.
  3. Descartar productes carnis elaborats, embotits i de xarcuteria que continguin gluten.
    Substituir la pasta alimentària i pa de farines de blat, ordi, espelta, civada, sègol, kamut i triticale per pasta i pa d’arròs, blat de moro, teff, marant, quinoa i mill.
  4. Incorporar llet i derivats excepte el formatge fos.
  5. Descartar els aliments processats amb farines que contenen gluten (blat, ordi, sègol, espelta, civada, kamut i triticale).
  6. Evitar cereals torrats excepte els de blat de moro i arròs.
  7. Suprimir la brioixeria industrial i productes de pastisseria que continguin gluten.
  8. Eliminar de la dieta begudes fermentades de cereals: cervesa, aigua d’ordi, alguns licors, etcètera; begudes maltejades; i, xocolates i farines chacoloteadas.
  9. Evitar les farinetes infantils excepte les “sense gluten”.
  10. Observar l’etiquetatge dels aliments següents per descartar-los si contenen gluten: formatge fos, iogurts de sabors i trossets de fruita, fruits secs fregits i torrats amb sal, succedanis de marisc (barretes de cranc, gules,…), succedanis de cafè i altres begudes de màquina, succedanis de la xocolata, conserves de carn, peix o marisc; patés, salses de: tomàquet, maionesa…, melmelades, confitures, caramels, gominoles i gelats.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies