Skip to content
Revista de Menja sa

Flam d’Orxata2 min read

22 març, 2012

Volem donar la benvinguda a la primavera oferint-vos una recepta molt refrescant i digestiva, apta per a intolerants a la lactosa i sense productes d’origen animal si opteu per les begudes vegetals.

Ingredients per a 4 persones:

  • 400ml d’Orxata
  • 50ml de Llet sense lactosa o Beguda vegetal (civada, soja, arròs…)
  • ½ branqueta de Canyella
  • 4g d’alga Agar agar (sencera o en flocs)
  • Caramel líquid
  • Unes fulles de Menta fresca (per decorar)

Preparació:

  1. Posa al foc la orxata, la llet o batut i la canyella i remena de tant en tant
  2. Mentrestant, posa en un recipient les algues i cobreix-les amb aigua calenta. Si l’alga la tens sencera pots passar-la pel molinet
  3. En un motlle de flam tira-hi caramel líquid al fons i reserva a la nevera
  4. Un cop s’hagi estovat l’agar agar i amb la mateixa aigua, posa-ho al foc durant uns minuts i vés  remenant fins veure que l’alga s’ha desfet del tot i no queden grumolls. Afegeix-hi una mica d’aigua si ho creus necessari
  5. Quan la gelatina (l’alga desfeta) està lligada incorpora-la a la orxata i la llet que tens al foc, retirant abans el tronc de canyella, i deixa bullir la barreja durant 5 minuts més
  6.  Passada aquesta estona, tira la barreja al motlle que havies reservat a la nevera
  7. Deixa refredar a temperatura ambient i posa-ho a la nevera durant 12 hores perquè qualli
  8. Desemmotlla i decora amb unes fulles de menta

Valoració nutricional per ració:

Energia (Kcal) Proteïnes (g) Glúcids (g) Greixos (g) Fibra (g) Sodi (mg) Colesterol (mg)
 100  2  16  3  0  16  1
%RDA  5%  3%  6%  5%  0%  1%  0%

* Les RDA fan referència a les recomanacions nutricionals diàries per una dieta equilibrada per adult. Els % són orientatius, ja que hi ha RDA que poden variar d’una persona a l’altra.

Comentari dietètic:

Aquest flam és una alternativa força original del tradicional flam d’ou o de vainilla que tots coneixem.

La xufla és un tubercle i com a tal la seva aportació nutritiva és bàsicament a base de midó (un tipus d’hidrat de carboni). Hem d’anar amb compte amb el consum excessiu, ja que, quan s’elabora orxata s’hi afegeix força sucre, cosa que fa que aquesta beguda mediterrània augmenti la seva aportació calòrica i que s’hagi de considerar per persones amb diabetis, amb sobrepès o obesitat. En aquests casos es pot utilitzar una orxata sense sucres afegits.

Altres propietats de la xufla la trobem en la seva composició en àcids grassos, similars als de l’oli d’oliva i, per tant, cardiosaludables. A més a més, conté enzims que ens ajudaran a millorar la digestió.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies