Skip to content
Revista de Menja sa

Greixos vegetals2 min read

2 març, 2016
greixos vegetals

l greix és indispensable per a la vida i cal introduir-lo en la nostra alimentació diària. Però no tots els greixos són iguals. ls greixos saturats i el colesterol presents en els aliments d’origen animal, si els consumim en excés, poden posar en risc la nostra salut cardiovascular. n canvi, la ingesta d’olis vegetals, especialment el consum d’oli d’oliva verge extra, es relaciona amb una millora del perfil lipídic en sang, i per tant, amb la protecció de la salut de les nostres artèries.

Aquest missatge, estès amb la finalitat de reduir la incidència de malalties cardiovasculars, ha portat a creure que el consum de greix vegetal sempre és millor que el de greix animal. Aquesta creença però és falsa! i és aprofitada per la indústria alimentària, que ressalta i publicita el contingut de greixos vegetals en els seus productes sabent que el consumidor, que té tendència a relacionar vegetal amb salut, escollirà abans aliments preparats amb olis vegetals que amb greixos animals. Però compte! no es poden atorgar beneficis per a la salut a tots els greixos d’origen vegetal. De fet, hi ha greixos d’origen vegetal tant o més perjudicials per les nostres artèries que els propis greixos d’origen animal.

QUINS ALIMNTS APORTN GRIXOS VGTALS RCOMANABLS PR LA SALUT CARDIOVASCULAR?

  • Oli d’oliva verge extra
  • Oli de gira-sol, blat de moro o soja, quan s’utilitzen en cru
  • Fruits secs crus i no salats
  • Alvocat

QUINS ALIMNTS APORTN GRIXOS QU TOT I SR VGTALS SON POC RCOMANABLS PR A LA SALUT CARDIOVASCULAR?

  • Oli d’oliva refinat
  • Olis de llavors quan s’utilitzen per fregir o cuinar
  • Oli de coco i Oli de palma
  • Greixos hidrogenats o parcialment hidrogenats

Sortosament, la llei actual obliga a les empreses a identificar la font concreta dels greixos utilitzats, ja siguin d’origen animal o vegetal. Així, davant la denominació “greixos vegetals” és important buscar de quina font provenen aquests greixos abans de decidir la nostra compra.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies