Skip to content
Revista de Menja sa

Tipus de greixos vegetals: recomenables i poc recomanables2 min read

2 març, 2016
greixos vegetals

El greix és indispensable per a la vida i cal introduir-lo en la nostra alimentació diària. Però no tots els greixos són iguals. Els greixos saturats i el colesterol presents en els aliments d’origen animal, si els consumim en excés, poden posar en risc la nostra salut cardiovascular. En canvi, la ingesta d’olis vegetals, especialment el consum d’oli d’oliva verge extra, es relaciona amb una millora del perfil lipídic en sang, i per tant, amb la protecció de la salut de les nostres artèries.

Aquest missatge, estès amb la finalitat de reduir la incidència de malalties cardiovasculars, ha portat a creure que el consum de greix vegetal sempre és millor que el de greix animal. Aquesta creença però és falsa! i és aprofitada per la indústria alimentària, que ressalta i publicita el contingut de greixos vegetals en els seus productes sabent que el consumidor, que té tendència a relacionar vegetal amb salut, escollirà abans aliments preparats amb olis vegetals que amb greixos animals. Però compte! no es poden atorgar beneficis per a la salut a tots els greixos d’origen vegetal. De fet, hi ha greixos d’origen vegetal tant o més perjudicials per les nostres artèries que els propis greixos d’origen animal.

GREIXOS VEGETALS RECOMANABLES

  • Oli d’oliva verge extra
  • Oli de gira-sol, blat de moro o soja, quan s’utilitzen en cru
  • Fruits secs crus i no salats
  • Alvocat

GREIXOS VEGETALS POC RECOMANABLES

  • Oli d’oliva refinat
  • Olis de llavors quan s’utilitzen per fregir o cuinar
  • Oli de coco i Oli de palma
  • Greixos hidrogenats o parcialment hidrogenats

Sortosament, la llei actual obliga a les empreses a identificar la font concreta dels greixos utilitzats, ja siguin d’origen animal o vegetal. Així, davant la denominació “greixos vegetals” és important buscar de quina font provenen aquests greixos abans de decidir la nostra compra.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies