Skip to content
Blog de nutrición de Menja sa

Les baies de Goji: Què són, origen, propietats i contraindicacions

les baies de goji

Què són les baies de Goji

El Goji és una fruita vermella que creix de manera natural a les muntanyes del Tibet, a l’Himàlaia, a més de 4000 m d’alçada, així com en algunes províncies del sud de Xina.

Com totes les fruites vermelles (nabius, groselles, mores, maduixes o gerds), les baies de Goji són un aliment ric en antioxidants, per tant, tenen un paper destacat en la prevenció de l’envelliment cel·lular així com en el control dels nivells de colesterol en sang.

Existeixen diferents varietats de les baies de Goji, però les més destacades nutricionalment són les de la varietat Lycium Barbarum.

Com consumir les baies de goji

Les baies de Goji es poden trobar dessecades o en suc. El format dessecat és molt similar a les panses, inclús en sabor. Es poden prendre soles o bé afegides al iogurt, a la llet amb els cereals d’esmorzar, en begudes o batuts vegetals o de fruites, en sucs, amanides, etc. També hi ha qui les pren en forma d’infusió relaxant.

Origen

Aquest fruit ha estat i és utilitzat àmpliament en la medicina tradicional Xinesa, qui li atribueix les propietats d’augmentar la vitalitat i contrarestar la fatiga. En l’actualitat, a més, se li confereix la capacitat d’estimular el sistema immunològic. Però el cert és que són molt pocs els estudis realitzats en humans, ja que les investigacions actuals estan en fase experimental al laboratori o en animals, per tant, cal encara més evidència científica que realment demostri les propietats beneficioses d’aquest producte per sobre d’altres.

Propietats de les baies de Goji

  • Conté aminoàcids essencials com el triptòfan.
  • Ric en minerals com el calci, fòsfor, potassi, magnesi, zinc, ferro i el seleni .
  • També és ric en vitamines del grup B, vitamina C, provitamina A i vitamina E .
  • Ric en antioxidants com els carotens, el seleni, la vitamina C i la vitamina E, entre d’altres .
  • Conté àcids grassos omega 3 i omega 6 .
  • Ric en fibra.

Pel que fa a les seves propietats demostrables, destaca el que:

  • Actua com a antioxidant.
  • Ajuda a disminuir els nivells de colesterol: pels anitoxidants i fitoesterols, així com els omega 3 i omega 6.
  • Ajuda a regular el trànsit intestinal.
  • Ajuda a combatre l’ansietat i l’estrès: pel triptòfan, magnesi i vitamina B6.
  • Ajuda a alleugerir els símptomes de la síndrome premenstrual pel seu contingut en magnesi.
  • Pot tenir efecte diürètic per la quantitat de potassi.

Per altra banda, el gran augment de la demanda d’aquest fruit ha incidit negativament en el seu cultiu biològic, ja que al no poder-se cultivar de manera natural fora del seu habitat, fàcilment es recorre a pesticides per no perdre les collites per les plagues, i és difícil obtenir un fruit amb les característiques nutricionals originals exempt de químics i contaminants.

Contraindicacions de les baies de Goji

Però no tot són beneficis, ja que s’ha comprovat que les baies de Goji presenten interacció amb medicaments anticoagulants, com la warfarina o el Sintrom, motiu pel qual no s’haurien de consumir si s’està prenent cap medicament d’aquest tipus.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies