Skip to content
Revista de Menja sa

Les bledes2 min read

13 gener, 2011
les bledes
olta gent té arrelat el concepte de les bledes com un aliment en les dietes de control de pes; altres en canvi, tenen una petita aversió a aquesta hortalissa, tant pot ser pel seu gust com el seu aspecte. Existeixen altres tipus de bledes menys usuals al mercat: La Bleda groga o de Lyon.
Aquesta bleda es diferencia de la que trobem més usualment a les botigues, la bleda comú, en el color verd clar cap a groguenc de les fulles en vers al verd fosc de l’altra. Així mateix és de gust menys amargant i de textura més tendre i menys fibrosa. Aquest tipus de bleda és la que més cultiva sobre tot per Catalunya i València, però al mercat en canvi trobem més bleda comú que bleda de Lyon.
  1. Bledes amb nabius: Cuina les bledes al vapor amb una patata i un cop fetes afegeix nabius frescos
  2. Bledes amb ceba, pastanaga i patata, amb el seu brou: Talla les verdures i la patata i bull tot
Nosaltres també et proposem dues maneres de fer les bledes:
Propietats nutritives de les bledes:
Les bledes tenen molt poca quantitat d’hidrats de carboni, proteïnes i greixos, per tant són poc calòriques, per això es recomanen en dietes de control de pes. En canvi tenen gran quantitat d’aigua i són riques en vitamines i minerals. Les fulles més verdes són més riques en àcid fólic o vitamina B9. Aquesta vitamina participa en la síntesi de material genètic de les cèl·lules (ADN) i en la formació d’eritrocits o glòbuls vermells, i leucocits en la medul·la espinal i participa en la seva maduració. És una vitamina molt important en dones embarassades. El dèficit pot provocar anèmia megaloblàstica o perniciosa. A més les bledes també contenen vitamina A, essencial per la visió, l’estat de la pell, el cabell, les mucoses i el bon funcionament del sistema immunitari; també contenen vitamina C en menys quantitat, tot i que aquesta es perd en sotmetre-les a la cocció. En relació als minerals, el més abundant és el potassi, seguit del magnesi i el sodi. També contenen iode, ferro i calci.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies