Skip to content
Blog de nutrición de Menja sa

Quina és la millor dieta per perdre pes i com es pot distingir d’una dieta miracle

Moltes vegades ens obsessionem amb el pes (aquest nombre que apareix a la bàscula), quan l’important és seguir o observar altres paràmetres de salut. Les dietes miracle prometen una pèrdua de pes ràpida, sense esforç, i sense riscos per a la salut?

Les conseqüències d’una dieta miracle

Potser s’aconsegueix una disminució més ràpida del pes, però les conseqüències per a la salut són inacceptables. Ja que:
– No tenen rigor científic
– Provoquen desequilibris nutricionals i d’energia, amb grans efectes secundaris a mitjà i llarg termini
– És impossible mantenir-les en el temps i deixar-les té com a conseqüència el conegut efecte jo-jo.

Les dietes miracle no existeixen

La manera més eficient i saludable de perdre pes és mitjançant una alimentació saludable i, la pràctica d’exercici físic continuat. Ja que no té efectes secundaris, no té límit, permet mantenir el pes i és la millor garantia per a la nostra salut.

Seguir unes pautes, “no ens agrada estar a dieta o fer dieta”, ha de significar un benefici per al nostre organisme, una millora de diferents molèsties (com el restrenyiment, per exemple), o símptomes (com digestions pesada, inflor abdominal, estrès, etc.).

Perdre pes ha de ser un procés saludable i natural. Mitjançant una dieta personalitzada i l’ajuda de l’exercici físic -en la mesura de les possibilitats de cadascú-, es pugui afavorir la pèrdua de pes, si cal, de forma lenta, de manera que assegurem la pèrdua de greix i no massa muscular i/o aigua.

Com aprimar-se correctament

Sense dèficits calòrics ni nutricionals
Sense restricció d’aliments
Sense pesar aliments, sinó basada en les racions de consum
Sense superaliments, sense productes per cremar greix, ni laxants, ni desintoxicants, ni drenants
– Sense control sinó amb CONSCIÈNCIA

Si no atenem això, com hem exposat anteriorment, podem patir:
– Dèficit nutricional i, per tant, manca de vitamines, minerals, etc.
– Empitjorar el nostre estat d’ànim
– Patir l’efecte rebot, comentat anteriorment (recuperant el pes perdut i més)
– Fins i tot, si ho mantenim en el temps i/o és molt restrictiva podem patir desnutrició

La millor dieta per perdre pes

La dieta que resulta beneficiosa és aquella que t’ensenya a adquirir uns bons hàbits, la que no deixes mai perquè et beneficia i et fa sentir bé. Es trigarà més o menys, depèn de la persona i estat de salut en què es trobi i el temps que costi adherir i interioritzar els nous hàbits.

Una dieta serveix i és exitosa, quan incorpores els plats de la pauta que us donem al teu dia a dia i, quan els poden menjar familiars i amics. Portar el tractament de pèrdua de pes de forma saludable, no està renyit de sortir a menjar fora ni quedar amb els amics. Si això no és així, ens aïllarà i farà que abandonem.

Fer una dieta ha de representar un canvi en la nostra alimentació i en la nostra vida. Fins i tot pot canviar la teva manera de pensar i veure les coses. Et vols, t’acceptes, t’agrades i et sents bé, SI T’ALIMENTES BÉ. I, tot i així, no ho pots fer només amb l’ajuda d’un Dietista-Nutricionista… Tens algun impediment o barrera emocional, psicològica o motivacional?… et recomanem que acudeixis a un Psicòleg de la Salut expert en alimentació, per tractar aquests aspectes.

Les dietes i les emocions

La “dieta” moltes vegades és un pegat. Si no treballem des de dins, el terreny emocional, el nostre afany pot ser en va. Cal treballar des de la realitat de cadascú. I, si no és possible o no sabem com fer-ho… un professional d’aquestes característiques ens pot ajudar a aconseguir els nostres objectius. Si més no, ens ajudarà a desmuntar barreres per poder avançar.

A Menja sa som un equip de professionals de les dues disciplines: Dietètica-Nutrició i Psicologia. I hem pogut observar, des de l’experiència i el treball conjunt que, combinant tots dos tractaments, l’èxit està assegurat. Si vols fer una dieta per aprimar-se et recomanem que et posis en mans d’un dietista-nutricionista de confiança.

Consells a tenir en compte abans de fer una «dieta»

1.- Escolta el teu cos.
2.- Acudeix i confia en professionals qualificats i col·legiats quan vulguis fer una dieta (Dietites-Nutricionistes) i no facis “qualsevol” d’internet o aquella t’hagi passat un conegut/amic/familiar.
3.- No prenguis productes/medicaments que no t’hagi prescrit un metge a tu, personalment.
4.- L’esport és essencial per mantenir i millorar el nostre estat de salut (cardio, força, estiraments, etc.) i necessari quan vols baixar de pes. És important recuperar o guanyar massa muscular per deixar menys espai al nostre cos a la massa greixosa i, per activar el nostre metabolisme.
En aquest terreny, també us recomanem que us deixeu assessorar per persones amb els coneixements i estudis requerits per fer-ho.
5.- Combina la dieta amb un profund treball interior.

En resum: busca una millor qualitat de vida, mima el teu cos i confia-hi. I acudeix sempre a professionals especialitzats i acreditats per ajudar-te a perdre pes.
Una vida saludable és la millor recepta per controlar el sobrepès!

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies