Skip to content
Blog de nutrición de Menja sa

Sopa de ceba gratinada

sopa de ceba gratinada

Quan parlem d’aquesta recepta segurament a molts ens ve al cap la casa de l’àvia on de la cuina quasi sempre sortien aromes de cócs molt agradables.

La sopa de ceba és una recepta gratinada d’orígen francès, es basa en la cuina de l’aprofitament. Ja que els elements principals són l’aigua, les cebes i el pa eixut (o sec). És una bona recepta per hidratar el cos i reconfortar els vespres, ara que comença el fred. Fins i tot quan tenim el rebost buit ben segur trobarem aquests ingredients per preparar el sopar.

Gràcies a la seva llarga trajectòria ha anat adquirint modificacions i amb els anys ha esdevingut una menja fins i tot present als millors restaurants. Et proposem la nostra recepta de sopa de ceba. Amb una amanida i la sopa de ceba gratinada tenim un sopar equilibrat per a tota la familia.

Ingredients per 4 persones:

  • 4 Cebes mitjanes
  • 10g Farina
  • 200g Formatge Gruyère o emmental ratllat
  • 8 Llesques petites de pa integral, una mica sec
  • 1,5 L Brou de pollastre
  • Oli d’oliva verge extra
  • Sal

Preparació:

  1. Talla les cebes en juliana i sofregeix-les en una cassola amb oli fins que quedin toves però blanques, que no s’enfosqueixin
  2. Afegeix la farina, barreja-la amb les cebes i cou-la uns dos minuts. Afegeix el brou i cou una mitja hora. Rectifica de sal, si cal
  3. En cassoletes individuals, reparteix el brou amb la ceba
  4. Afegeix 2 llesques de pa a cada cassoleta i el formatge al damunt
  5. Posa-ho al forn ben calent i deixa gratinar fins que el formatge s’enrosseixi

Valoració nutricional:

Taula nutricional Energia
(Kcal)
Proteïnes
(g)
Hidrats de Carboni
(g)
Greixos
(g)
Greixos saturats (g) Fibra
(g)
Sodi
(mg)
Colesterol
(mg)
Valoració nutricional 352 18 25 20 9 5 394 55
%RDA 18% 24% 9% 30% 45% 20% 20% 18%

* Les RDA fan referència a les recomanacions nutricionals diàries per una dieta equilibrada per adult. Els % són orientatius, ja que hi ha RDA que poden variar d’una persona a l’altra.

Comentari dietètic:

En el cas d’estar seguint una dieta per perdre pes, convé que controlis la quantitat d’oli per sofregir la ceba, així com la quantitat de formatge que hi afegeixis a l’hora de gratinar. Una altra opció és la d’utilitzar un formatge tendre o baix en greix.

En cas d’hipertensió és necessari que moderis l’ús de sal a l’hora de preparar tant el brou com la sopa. Si vols pots utilizar farigola o alguna altra herba aromática per donar més sabor.

 El plat proposat és lleuger i digestiu, així que combinat amb un primer plat d’amanida, constituiran un menú equilibrat.

    T’ha agradat el nostre article?

    Subscriu-te i rebràs GRATIS tots els nostres articles escrits per Dietistes-Nutricionistes, Psicòlegs i Periodistes.

    El teu email (obligatori)

    Aviso de cookies